כתובת : רחוב אילנות פינת ארזים, קריית ים

טלפון: 04-8742897

 

"אני מאמין" בית ספרי

  • בית הספר פועל להעשרת חוויית הלמידה אצל הלומד באמצעות דרכי הוראה מגוונות בסביבות למידה חדשניות, תוך חשיפה לעולם תרבותי מגוון.
  • בית הספר שואף להתאים את תהליכי ההוראה למידה למאה ה-21 ופועל להקניית מיומנויות, ידע וערכים, מתוך שאיפה להכשיר לומד בעל מכוונות עצמית.
  • בית הספר פועל לטפח אדם בוגר בעל אחריות חברתית, התורם לקהילת בית הספר, מכבד אותה ופועל להטמעתם של ערכי קבלת השונה כשווה בחברה.
  • בית הספר שואף לפיתוח אישיות ערכית באמצעות מתן יחס אישי לתלמיד תוך תקשורת פתוחה המבוססת על כבוד הדדי, הקשבה לרגשות הזולת והכרה בייחודיותו של כל תלמיד.
  • בית הספר פועל להעלאת המודעות בקרב התלמידים לטיפוח הסביבה והימנעות מפגיעה בה ולשמירה על אורח חיים בריא.
  • בית הספר מעודד יזמות ומצוינות בקרב התלמידים והמורים ומעודד תלמידים לפתח כישורי חשיבה ולמידה.

 

המיוחדים בסביונים

  • פתיחת שבוע- מפגש שחרית –ביום ראשון בשעה הראשונה מתקיימת בכל בית הספר שעת שחרית. זהו מפגש המתקיים במעגל שיח ובו התלמידים משוחחים אודות נושאים שונים, לומדים להכיר האחד את השני ולהתגבש.
  • בית ספר ירוק- בית הספר זכה בהסמכה לתו ירוק. בבית הספר ממחזרים וממיינים אשפה, אוספים בקבוקים, ומעודדים שמירה על הסביבה.
  • בית ספר מקדם אורח חיים בריא- בית הספר קיבל ממשרד החינוך כוכב בריאות על מגוון הפעילויות לקידום אורח חיים בריא. יום הלימודים מתחיל בארוחת בוקר, מתקיימת תחרות לארוחת בוקר בריאה, שיעורי תזונה.
  • טיפוח מצוינות- בבית הספר פועלת תכנית "מצוינות 2000" במתמטיקה ובמדעים לכיתות ה'-ו'. השנה זכינו במקום הראשון הארצי בחידון המדעים.
  • מעגל למידה- שיעור המתקיים בישיבה במעגל, בו לומדים התלמידים יצירות ספרות ודנים עליהן. השיעור מתקיים ללא ספר או מחברת, אלא בשיח בעל- פה, בעקבותיו מתקיימת כתיבה חופשית.
  • תכנית לקבלת השונה: האתגר שבמעבר- בית הספר מאמץ את גן נופר- גן שפתי, גן לחינוך מיוחד. ילדי הגן זוכים לפעילות משותפת עם התלמידים, ותלמידנו לומדים לקבל את השונה.
  • אנגלית מכיתה ב'- אצלנו הילדים לומדים אנגלית כבר מכיתה ב'. הם נחשפים לאוצר מילים באנגלית ומגיעים מוכנים יותר ללימוד ה- A B C.
  • אבירי השולחן העגול- שולחן האבירים הוא שולחן שבו נפגשים התלמידים שקיימו את ערך החודש במפתח הלב, עם מנהלת בית הספר לשיחה וארוחת בוקר בריאותית משותפת. תהליך הבחירה נעשה בשיתוף כל הכיתה.
  • חוגי העשרה- חיות וחיוכים, אשכולות חשיבה, חוג יזמות בשיתוף תעשידע, בו זכינו לפני כשנתיים במקום הראשון הארצי בהמצאה שהמציאו התלמידים.
  • צהרון וחוגי מתנ"ס- בבית הספר מתקיים צהרון מטעם המתנ"ס מדי יום וכן חוגי מתנ"ס בתום יום הלימודים פעמיים בשבוע (בישול, היפ הופ, גלגיליות, כדורגל).
  • להקת סביונים- להקה מקצועית (שירה וריקוד) צעירה ובוגרת בהנהלת אסף פיוטקובסקי.
  • חוגי העשרה- חיות וחיוכים לכתות א'-ב', אשכולות חשיבה, חוג יזמות בשיתוף תעשידע.
  • תכנית "שומרי הנחל"- בשיתוף רשות הניקוז והנחלים לכיתות ד'- בשמורת אפק לחינוך לשמירה על הסביבה וטיפוחה.
  • גינה אקולוגית- בבית הספר הוקמה גינה אקולוגית, התלמידים לומדים, שותלים, חוקרים ולומדים על עולם הטבע.

 

יעדים לשנה"ל תשע"ו

  1. הפיכת בית הספר לבית ספר ייחודי לתקשורת- פיתוח תכנית לימודית (תלב"ס) וייחודיות לבית הספר- בתחום תקשורת וחברה.
  2. תכנון ויישום תהליכי הוראה - למידה מגוונים וחדשניים המפתחים ומטמיעים תפקודי לומד הנדרשים מהלומד במאה ה-21. במסגרת היעד התלמידים משפרים את יכולתם בשלושה מתפקודי הלומד: חשיבה ביקורתית, חשיבה, עבודה בצוות, ניהול שיח מכבד.
  3. יישום דרכי הערכה מגוונות המכוונות להערכת תפקודי הלומד לפחות ב-2 תחומי דעת במחצית תשולב הערכה חלופית בהתאמה לדרכי הוראה למידה.
  4. מתן מענה דיפרנציאלי לתלמידים בתחום הרגשי והלימודי באופן המחזק ומפתח את עוצמותיהם.
  5. פיתוח מעורבות חברתית פעילה של התלמידים בבית הספר- במסגרת ועדות חברתיות, שגרירי מפתח הלב.
  6. קיום מסגרות קבועות ללמידה רגשית, חברתית וערכית- מעגלי שיח במסגרות שונות, הרחבת והעמקת מעגלי הלמידה, שיח מורה תלמיד, "גיבורי אל", קבוצות שיח רגשי מורים.
  7. הקמת חצר מתמטית- חצר מתמטית בשיתוף האקדמית גורדון לגיוון בחוויית הלמידה במתמטיקה, גיוון במרחבי הלמידה, ושבירת מסגרת הכיתה.